راهکارهای پیشنهادی برای شروع شغل خیاطی

راهکارهای پیشنهادی برای شروع شغل خیاطی

فردی که به خیاطی علاقه دارد و هدف از یادگیری آن این است که به کار در این حرفه بپردازد باید تلاش کند که از لحاظ تئوری و به ویژه عملی دانش و مهارت و تجربه خود را افزایش دهد و کارها و مدل های خاص و زیبایی را به وجود آورد.

راهکارهای پیشنهادی برای شروع شغل خیاطی
  • آموزشگاه خیاطی رایحه مزون
  • 1399/02/15
  • 0

خیاطی جزو هنرهاو کارهایی است که افراد با یادگیری آن علاوه بر دوخت لباس برای خود نیز میتوانند در این حوزه کسب و کاری شروع کنند.

فردی که به خیاطی علاقه دارد و هدف از یادگیری آن این است که به کار در این حرفه بپردازد باید تلاش کند که از لحاظ تئوری و به ویژه عملی دانش و مهارت و تجربه خود را افزایش دهد و کارها و مدل های خاص و زیبایی را به وجود آورد.

مشورت با فعالان این حوزه

قبل از اینکهکسب و کار خیاطی خود را شروع کنید بهتر است با کسانی که در خیاط ی حرفه ای و باتجربه هستند یا مزون و یاتولیدی دارند ویا افرادی که به تازگی خیاطی یا حتی حوزه های مربوط به خیاطی مثل فروش چرخ خیاطی ، خرازی ، پارچه فروشی و … را آغاز کرده اند صحبت کنید .

جدی گرفتن تخصص خیاطی

افرادی که به خیاطی علاقه مند هستند و در این رشته تمایل به کارآفرینی دارند باید به صورت تخصصی خیاطی را یاد بگیرند و بعد از کسب تجربه در منطقه مورد نظر خود علاوه بر اینکه خیاطی میکنند به آموزش آن هم بپردازند. برای این کارفرد میتواند در فضایی که مناسب است و مطابق بودجه اش است شروع کند و سپس فعالیت خود را گسترش دهد.

تخصصی عمل کردن در خیاطی

برخی از افراد هستند که به غیراز خیاطی هنرهای مرتبط با آن چون گلدوزی و...را هم بلد هستند. اگر فرد قصد فعالیت در حرفه خیاطی دارد بهتر است که تمرکز خود را بر روی آن بگذارد تا بتواند در این رشته موفق عمل کند.

 

در صورتی که فرد نیاز به آموزش بیشتر و یادگیری روش ها و مدل های بیشتری دارد بهتراین است که یاد بگیرد و این کار می تواند از او یک خیاط و کارآفرین متخصص و موفق به وجود آورد چونخیاطی از رشته هایی است که می تواند باعث موفقیت فرد شود.
نکته ی حائز اهمیت این است که درهنر خیاطی نباید دانش خود را محدود به تئوری کنید و علاوه بر این که دانش تئوری فرد باید بالا باشد باید تلاش کند تا خیاطی خود را به صورت عملی گسترش دهد و تجربه زیادی در انواع مدل ها بدست آورد.

 

 

 

شناخت بازار و رقبا

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد اولین و مهم ترین قدم برای وارد شدن به بازار کار شناخت بازار و رقیبانی است که بیاد با آنها رقابت کند. بدون اطلاع از بازار هدف و نیازهای مشتریان و همچنین شناخت رقبا نمی توانید به خوبی برای کسب و کار خود برنامه ای تدوین کنید و حتی در مسائلی مثل قیمت گذاری نیز مشکل پیدا میکنید زیرا معیاری برای ارزیابی قیمت های خود ندارید . با شناخت از فعالیت رقیبان و نحوه سرویس دهی آنها شما می توانید خدمات جدید و متنوعی را برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید .

 


به ظاهر خود اهمیت دهید

 

در حوزه ی خیاطی ظاهر خیاط و یا کسی که در حوزه پوشاک فعالیت میکند در کسب مشتری اهمیت دارد و خیاط و مزون داران از آن دسته افرادی هستند که یکی از روش های کسب مشتری در آن ، دهان به دهان است . وقتی شما لباس فاخری به تن کنید ودیگران از شما بپرسند آن را از کجا تهیه کرده اید و شما بگویید ” خودم آن را دوختم ” یکی از بهترین راه ها برای کسب مشتری است . شما میتوانید بهترین لباس هایی را که برای خود دوخته اید را به تن کنید و از این بهترین روش برای تبلیغات خودتان استفاده کنید .

زمینه تخصصی خود را انتخاب کنید

شما باید سعی کنید برای خود یک یا حداکثر دو حوزه به طور تخصصی انتخاب کنید . فعالیت در همه ی حوزه ها سبب می شود که شما تمرکز لازم را از دست بدهید و علاوه بر آن کیفیت مطلوبی که مورد انتظار مشتری است را نیز نداشته باشید . مطمئن باشید که مشتری های شما وقتی بدانند شما در یک حوزه به صورت تخصصی (مثل لباس مجلسی و عروس یا فقط دوخت مانتو ) مشغول هستید بهتر به شما اطمینان میکنند و خودتان نیز با کسب مهارت هر چه بیشتر در یک زمینه حس بهتری به خودتان خواهید داشت .

*پایان مطلب*


دوره های مرتبط

آموزش خیاطی        آموزش نازک دوزی

طراحی لباس          آموزش لباس شب